Blog-arkiv

søndag den 11. august 2013

Workshop Coffee

Jeg er tilbage! Jeg beklager at der er gået så lang tid siden jeg sidst skrev, men nu skal i høre hvorfor!:
Først og fremmest har jeg fået nyt arbejde. Og denne gang er det DRØMME-jobbet. Det er på en mega trendy og moderne café  i Clerkenwell, som også er et meget ungdommeligt sted. Caféen hedder "Workshop Coffee" (http://www.workshopcoffee.com/stores/clerkenwell), og er i år blevet kåret som Londons bedste café og europas næst-bedste café! Og der er altså noget om snakken! Ikke nok med at maden er virkelig lækker, så rister workshop også deres egne kaffebønner inde i selve caféen - og det er altså et konsept der sælger.
Nårh, men der starter jeg altså på tirsdag!
jeg havde en uges opsigelse på hotellet, så der har jeg arbejdet i denne uge, men ud over det, har jeg også hjulpet Trevor (den ene halvdel af paret som jeg bor hos) på hans kontor.
Trevor er, kort fortalt, en slags advokat/ingeniør, som guider firmaer i hvordan de skal designe deres produkter (fx. Jaguar Range Rover). Mit job har ikke været nært så fint, eftersom mit primærer område har været at få ryddet op i de tons af filer som indeholder alle de forskellige sager, som Trevor har arbejdet og arbejdet med.
Og det er så her min forklaring på det sene indlæg kommer: med to jobs om dagen, har jeg arbejdet mellem 10 og 12 timer om dagen i denne her uge. Det er plus på kontoen, men minus på overskudet..

Men hul i det!
Jeg er begyndt at kigge lidt på nogle værelser rundt omkring i London, men primært i det område hvor mit nyt arbejde ligger. Jeg synes at det er rigtig hyggeligt og dejligt at bo herhjemme hos Kira og Trevor, men jeg må indrømme at jeg savner en smule mere ungdommeligt selvskab, plus det ville være rigtig lækkert (og spare mig for en masse penge) hvis jeg kom tætter ind mod byen. I øjeblikket bor jeg i zone 3, og det tager godt nok ikke mere end et kvarter med toget før du står inde på Victoria, men det er ligt ligesom Jyllinge: omkring midnat lukker byportene og så må man stile efter at nå en natbus, som kommer lidt som vinden blæser..
Og det var jo ligesom ikke de forhold jeg ønskede at fortsætte under når nu jeg flyttede til London.
Men, men men! Boligmarkedet her i England er sindssygt! Eftersom priserne er steget så åndssvagt meget på alle ejer boliger og lejligheder og efterspørgslen efter lejemål steget, og alle ved at når efterspørgslen stiger, så stiger prisen også! Dvs at man på nuværende tidspunkt kan være HELDIG hvis man finder et værelse (altså ikke en lejlighed) omkring centrum for 5000 kr. om måneden, og det er uden forbrug.
Så ja, det er en del penge, men på den anden side, ser jeg også det at have mit eget værelse og dele lejlighed med nogle andre unge mennesker, som en mulighed for at lære endnu flere at kende, og selvfølgelig også have det sjovt. Men nu må vi se! jeg skriver ikke under på nogen lejemål før jeg er på kontrakt på mit fuldtidsarbejde.

Det var altså opdatering for hvad der er sket den seneste uges tid! Jeg blogger ingen snart ;)

                                                Ny ynglings-ting: Frozen yoghurt

                      Jeg prøvede at fange den fantastiske udsigt ud over Themsen inde fra toget

                                                       Min arbejdsplads hos Trevor
  Fra Liverpool Street; et arkitektorisk fantastisk sted!




       Kan i se de to togvogne på taget af den ene bygning? Det er kontorer, og jeg kan huske at vi hørte om den i et program jeg så med mine forældre. 



Ingen kommentarer:

Send en kommentar