Blog-arkiv

fredag den 13. september 2013

Det der med at bo i London..

Er super lækkert! Ingenting der. Om som i forhåbentlig også har kunne fornemme gennem mine tidere indlæg er jeg rigtig glad for at være her.
Jeg er faktisk så glad for at være her, er jeg er mere end klar til at finde noget for mig selv at bo i. Jeg er igang med at lede efter noget sammen med et par andre venner, som i også har hørt om før.
Nu er det bare sådan ikke liiiiiiige, at finde et sted at bo.
London er indelt i zoner, hvor fx Oxford Street, Soho osv. ligger i zone 1, og jeg fx i øjeblikket for i zone 3.
Hvis man skal finde et sted at bo her, som ikke vil koste én ens formue samt alle indre organer, som kan ud i zonerne. Zone 3-4 er de mest realistiske at finde noget i, hvor det stadigvæk er nemt at komme ind til byen.
Der er mange (ink. dem jeg leder efter lejlighed med), som er bange for at transporten bliver for dyr hvis man flytter ud i zonerne, samt at det bliver for besværligt at komme til byen, da der ikke er så mange undergrundsstationer her.
Men det er så dér at der er mange (specielt ny-tilflyttere) som totalt undervurdere overgrundstogende som også kører til at fra indre by. Det kan godt være at de ikke køre med 3 min. drift, men de er hurtigere, mere komfortable og hvis man har prøvet at tage undergrunden mens der er 30 grader udenfor, ved man at manglen på aircondition er ulidelig.
Når det så er gået op for én at man nok ikke bliver nabo til Westminister, kan man overveje hvor man kommer til at tilbringe mest af sine fritid og bum: der skal du bo!
Det lyder simpelt ikke? Ja, det er det ikke.... Men gode ting tager tid, og det samme glæder for når man skal finde sig et sted at bo.

Forresten var jeg i dag ude og drikke en øl... eller to... eller tre.... med mine søde kollegaer, og vi endte på en café/cykelsmed, hvor koncepteret er, at man kan komme og så fikset sin cykel, mens man lige får sig en øl eller andet drikkelse og mad.
Smart meget "city-like" koncept, og hyggeligt var det!
 Øøøøøh, har jeg ikke hørt om det sted før???
 Første bog-køb. Hosseini skuffer aldrig
 Mig vs. barista Jo. Jeg gik efter der mere eksperimenterende 
 Street-art på vej på arbejde

Gratis kosmetik. Udemærket!

1 kommentar:

  1. Jeg har en GIVE-AWAY kørende på bloggen :D
    Vind en lækker sweat til værdi af 600,-
    Du kan deltage lige her http://www.fashionbysterup.dk/2013/10/autumn-give-away.html

    SvarSlet